Route 95 naar OIB (Ocean Isle Beach)

29 september 2016 - Ocean Isle Beach, Verenigde Staten

Hi there,
Vanmorgen al vroeg op pad om weer wat kilometers richting het noorden te maken. Bijzonder om te zien dat de enige file die er was, voor drive thru van de Mc Donalds is, in dit geval voor het ontbijt. Binnen is het altijd rustig omdat iedereen bij de drive thru staat. Overal hebben ze hier een drive thru Zelfs voor de drogist of de apotheek. Aan beweging komen ze zo niet echt hier.
Onderweg gestopt om wat te drinken. Zowel wij als de Mustang. Op de "highway" zie je van alles. Van campers zo groot als bussen die een auto slepen als motormuizen met, of zonder helm.
Voor de lunch zijn we gestopt bij de plaatselijke benzinestation in de buurt van Lake City. De Mustang had weer dorst en wij trek. Ervaring met vegetariërs hadden ze niet. maar wel een salad with beans. Deze keer niet van disposable en.... met echt bestek.
We waren zeer verrast. En lekker dat het was. Hierna vervolgden we onze reis. We kregen even noodweer, (another thunderstorm) waar door er geen hand voor ogen te zien was. Maar ook nu weer, kort maar krachtig.
Aangekomen in OIB stonden we eerst voor het verkeerde hotel. We moesten niet bij Ocean Isle Inn zijn maar een deur verder Islander Inn. Wij zagen het verschil niet, behalve een ander verfje.
OIB is een bijzondere en rustig plaatsje. Er wonen hier maar 575 mensen. Duidelijk leven ze van de toeristen. Het wemelt hier van de surfshops. De huizenstyle is erg bijzonder. 95% staat op palen. Ik hou wel van deze stijl. De restaurants aan zee waren allemaal al dicht. Vermoedelijk omdat het seizoen teneinde is. Gelukkig was Sharkey's, iets verderop bij de brug, wel open. We waren net op tijd, want na ons stonden ze in de rij voor een tafel. Het eten was er super en de tent zag er echt leuk en gezellig uit. Natuurlijk met plastic kuipstoeltjes but who is counting. Binnen was het zo freezing koud dat ik een trui nodig had. Net de omgekeerde wereld.
Na onze maaltijd waar we op z'n Amerikaans met twee doggyboxes naar buiten gingen.( Ja want de volgende gasten stonden te wachten)
Na onze maaltijd hebben we even over het strand gewandeld. Gelukkig gaat het lopen iedere dag ietsje beter, al is mijn enkel wel erg dik geworden. Gelukkig heb ik alleen maar makkelijke schoenen mee.
De zee is ook hier nog erg warm en heerlijk om in te staan. Niet verwonderlijk natuurlijk zeker als je weet dat we op de zelfde breedtegraad zitten als Casablanca in Marokko, om maar een indicatie te geven. In tegenstelling tot Daytona Beach lagen er hier erg veel schelpen. En als echt "Kattuks meisje" kon ik het natuurlijk laten om de mooiste mee te nemen.
Nu even heerlijk op ons balkonnetje. We moeten wel schreeuwen naar elkaar om boven de oceaan uit te komen, maar dat mag onze pret niet drukken het is echt genieten hier. In de verte weerlicht het al weer. Dat geeft iets mysterieus.
Ook voor ons is het leuk om de volgende morgen alle leuke en lieve reacties te lezen.
Wij kijken er naar uit.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nicoline:
    30 september 2016
    Weer een mooi verhaal....het is wel elke dag raak met met the thunderstorms.... fijn dat je wel alles kunt doen ondanks je enkeltje... dan maar even savonds hoog met pootje..
    Waar gaat de reis morgen heen?
    Veel plezier verder
  2. Pa en Ma:
    30 september 2016
    Het houdt niet op ,elke dag een nieuw verhaal en een nieuwe belevenis. Het is leuk om jullie zo te volgen, en kijken uit naar nieuwe avonturen. We weten dat Yankeys bijna alles uit de muur eten en daarom minder gezond zijn dan veel anderen. Van uit Katwijk wensen wij jullie een gezegende Sabbat en hopen dat jullie daar een Gemeente hebben waar je kan vergaderen. Gods zegen en groet de Gemeente daar van ons Ma + Pa