Weer naar huis

30 september 2022 - Rødby, Denemarken

Het is mooi geweest allemaal en we moeten toch een keertje naar huis.
Na onze spullen gepakt te hebben en nog eens nagedacht te hebben of we de Ferry nemen of 130 km omrijden via brug, kiezen we de Ferry. Deze gaat toch 24 uur per dag.  Na een winderige doortocht door Denemarken. Het is nog steeds windkracht 5. Komen we aan in Rødbyhavn om de veerboot naar Putgarden in Duitsland te nemen.
Dit is maar drie kwartier varen,  maar ook hier kun je shoppen, eten, is er een kinderparadijs en een game halletje.
Tijdens de overtocht drinken en eten we nog wat voor in de boot. De boot zelf stampt en klapt aardig wat op de golven. Zelfs zo dat ik dacht help waar zijn de spuugzakjes. Maar het gaat goed met Hans. Hij heeft totaal nergens last van gehad de hele vakantie. En dat is bijzonder voor iemand die bij het woord boot al zeeziek is en zelfs op de veerboot in Griekenland al over de reling hing terwijl de boot nog vast in de haven lag.
Ik zelf loop iets wat met een dronkemansgang naar het toilet. En dat terwijl ik best wel aardige zeebenen heb. Eenmaal in Duitsland waait het nog steeds stevig en gaat langzaam de zon nu onder. En mooie dag is voorbij en we rijden door naar huis.
Onderweg in Duitsland hebben we zoals bijna altijd in Duitsland regen,
maar na een voorspoedige reis liggen we rond middernacht in ons eigen bedje.
De volgende ochtend evalueren we alle indrukken nog even.
Wat de hebben we genoten van alles. Bergen heeft ons hart gestolen.
En we dromen nog even verder.
De Hurtigruten' ja wie weet willen we daar nog eens meevaren.
Wie weet.
Soms moet je dromen blijven houden.

1. Ria husken:
    18 september 2022
    Welkom thuis fijn dat je een goede vakantie hebt gehad,👍👍😀😀🥰🥰
  2. Joke Siepermann:
    18 september 2022
    Fijn weer thuis,nu nog lekker nagenieten. Liefs Joke.
  3. Joke Siepermann:
    18 september 2022
    Fijn weer thuis,nu nog lekker na genieten samen,liefs Joke.
  4. Pa en Ma:
    19 september 2022
    Oost West Thuis best

Welkom in het toch ook mooie Nederland
    Dankbaar dat jullie weer veilig thuis zijn

Ma en Pa
  5. Shaila & Maarten:
    19 september 2022
    Home sweet home, was leuk mee te lezen met jullie reisverhalen!