On the road again (route 17 en 12) van Ocean Isle Beach naar Rodanthe

30 september 2016 - Rodanthe, Verenigde Staten

Afgelopen nacht recht op in bed door een stevig knal. Another thunderstorm. We schijnen achtervolgd te worden door een "hurricane" vanaf Cuba richting het noorden. We hebben van de locals begrepen dat we dus de goede kant op gaan. Het stomme was dat de temperatuur in plaats van daalde, steeg tot boven de 30 graden Celsius. En de luchtvochtigheid is hier zeker boven 90%. Ons dekbed hadden we niet nodig.
Na een typisch Amerikaans ontbijt hebben we een heerlijke duik in zee genomen. We wilden dat eerst voor het ontbijt doen, maar je raadt het al. Onweer. Het water was heerlijk. Het begon alweer te weerlichten in de verte, daarom zijn we er weer uit gegaan om nog even in het zwembad te springen voor we onze reis zouden vervolgen. Onderweg hebben we veel korte hevige buien gehad. De Mustang had weer dorst en wij konden ook wel een pitstop gebruiken voor we Hatteras Island ( route 12) op gingen. Er liep daar wel een heel bijzondere pompbediende rond. Een Amerikaanse geit, die er ook uit zag als een een echte Amerikaanse. En nee ze was niet drachtig. Dat heb ik nog gevraagd. Wel heel lief en vreetzaam. Ze is er 2 jaar geleden aan komen lopen en wordt door de vrouw die het tankstation bedient verzorgd. ZIij draagt zelfs een t shirt met de geit er op.
Hierna gingen we van land om Hatteras Island via een 6 mile (10 km) lange brug op te rijden. Eigenlijk is het een enorme lange zandbank van zeker 60 Miles lang en hooguit 1 Mile breed. Daarom wordt het ook wel Outer Banks genoemd (OBX). We herkenden de huizen weer uit Ocean Isle Beach. Eenmaal aangekomen bij Sea Sound, het Motel met de prachtige woordspeling waar we het komende weekend in Rodanthe verblijven, begrepen we van de eigenaresse dat het ook hier een komen en gaan van hurricanes is en dat de boel regelmatig overstroomt. Vandaar dus huizen op palen, wat we stiekem al vermoedden.
Sea Sound is een mooie woordspeling. Van aan ene kant Sea, de oceaan en het stuk zee tussen de zandbank en het vaste land, wat ze hier the sound noemen. Natuurlijk horen we het geluid van de zee. We hebben ook van een fantastische zonsondergang genoten, na een heerlijke veggieburger met coconut bombe cake als dessert.
Morgen meer over Rodanthe, OBX, Hatteras Island.

1. Agnes:
    1 oktober 2016
    Wauw Angelika, prachtige verhalen en wat kun je goed schrijven Veel plezier nog.
  2. Ria husken:
    1 oktober 2016
    Wat een verhaal weer, geweldig, het weer kan daar aardig tekeer gaan wat ik van jou hoor, ook wel weer spannend. Op naar het volgende avontuur
  3. Nicoline:
    1 oktober 2016
    Superspannend en mooi tegelijk. En weer door naar het volgende avontuur........
  4. Joke Siepermann:
    2 oktober 2016