New York, New York

5 oktober 2016 - New York, New York, Verenigde Staten

Na een kort nachtje in een heerlijk bed waar we in zijn verdwaald, vanmorgen wakker geworden. Nou een sightseeing tour met de lift, ja we hebben alle verdiepingen gezien hadden we verwacht te kunnen ontbijten in het hotel. Maar helaas. Er werd geen ontbijt gereserveerd. Dan maar hup met de metro naar Central Parc. Daar hebben we ons ontbijt genuttigd. Daarna een heerlijke wandeling in het park, waar de eekhoorntjes voor je voeten lopen. Om de drie meter wordt je wel een ritje met paard en wagen aangeboden, maar wij hebben gewandeld. Hierna hebben we de metro naar the Bronx genomen. Wat een rust vergeleken met Manhatthan. De gebouwen zijn er lager en we hebben zelfs rijtjeshuizen gezien. Wel met een ijzeren hek alsof het een gevangenis is. Maar het is er.
Na dit bezoekje zijn we gaan wandelen op the high line. Dit is een wandelroute die gemaakt is op de oude rails waar vroeger de metro reed ongeveer 10 tot 15 meter boven de straat. Deze is vorig jaar pas geopend. We werden gisteren getipt door de Amerikanen die we gisteren getroffen hebben. De wandeling was zeker bijzonder en de moeite waard. Vervolgens zijn we op zoek naar Rockefellerplaza en -center gegaan . Wat indrukwekkend is dat. Zelfs zonder kerstboom. Via 5th avenue zijn we naar hotel Edison gelopen, waar we ons opgeknapt hebben voor een hapje bij de buurman, een Italiaans restaurant met de naam Scartella. Verder wilden onze voeten ook niet meer. Ze zaten al los in m'n schoenen.
Wat een feestje bij Scartella. Heerlijke jaren 60 muziek met een Italiaans tintje en bedient worden door echte Italianen. Het feit dat er geen pizza te krijgen was, zegt iets over het soort restaurant. Na ons buikje vol gegeten te hebben zijn we ons hotelkamer weer ingerold. Even uitbuiken, beetje zappen. (Hans heeft een nieuwe serie ontdekt met Kiefer Sutherland, wat vast een goede opvolger is voor 24. Het heet: designhotel surviver)
Misschien dat we zo nog op pad gaan. ' T is tenslotte New York. Misschien ook niet.
We 'll see.

1. Nicoline:
    6 oktober 2016
    Jeetje wat een belevenis weer en wat loop jij veel zo met je enkeltje!! Maar ja je komt niet zo vaak in New York en dat moet je benutten!! Veel plezier verder
  2. Angélica:
    7 oktober 2016
    Heb je goed gezien Nicoline. Komt wel weer goed.