Goodbye USA

6 oktober 2016 - New York, New York, Verenigde Staten

Hi folks
Here, s another story
Na heerlijk geslapen te hebben en onze koffers enigzins fatsoenlijk gepakt te hebben, wat allemaal net ging, zijn we op jacht gegaan naar een ontbijt. Deze hebben we gevonden op de hoek van 46 str (achterkant hotel) met 9th avenue. Een goeie tip voor wie in hartje New York wil ontbijten. Veel keuze en betaalbaar. the Galxy. Daarna op weg naar Rockefellerplaza/ rockefeller centre. Onderweg natuurlijk nog wat stuff gescoord en Hans heeft z'n schoenen laten poetsen door een super leuke Amerikaan.,op de hoek van 6th avenue en ik meen 46 maar kan ook 47 st zijn.
Een tip om te doen.
Op Rockefellerplaza konden we eindelijk echt komen. Gisteren was het afgesloten voor wat bobo's, in verband met de lancering van een nieuwe LG telefoon.
Hierna "the Rock" Rockefeller centre in richting de top of de building. Ook nu waren mijn krukken weer een hulpje om ons uit de rij te houden. Heerlijk. The Rock centre heeft tevens een gigantisch winkel centrum. In het midden hangt een enorme lamp met allemaal swarovski kristallen er in. Beneden is het eigenlijk een groot winkelcentrum en tevens is het de thuisbasis van NBC. Met één woord en gebouw prachtig en in stijl. Na wat rond geneusd te hebben zijn we met zo'n mega snelle lift omhoog gegaan naar de 70ste verdieping. Hoewel de lift niet zo spectaculair was als in het WTC, (freedom building) was het zeker spectaculair. Het gebouw is gebouwd in 1929 en was pas af in 1940. Op zich was dat al bijzonder voor die tijd. Na nog even wat rondgekeken te hebben op 5th avenue zijn we naar ons hotel gegaan om onze koffers op te pikken. Met de metro zijn we heel stoer naar JFK airport gegaan. Natuurlijk was er hier en daar geneuzel over het gewicht van de koffers,waardoor we over moesten pakken. Dachten ze dat ik een wapen in m'n enkel bandage heb, die mij enkel stevigheid geeft en er voor zorgt dat het niet nog dikker wordt, maar goed. Nog even een hapje en een drankje en nu dan wachten bij "the gate".
Overal om ons heen werden we aangeschoten met Hi guys, we' re you from. In de city, in de metro en nu op JFK.
Vaak horen we I love your accent. Nu we vandaag naar huis gaan op de de volgende vraag die we daarna kregen, horen we ook nu weer net als in Rodanthe dat we er goed aan doen naar huis te gaan. Cause hurricane is comming in now and a few days.
Nou dat doen we dan ook maar.
Ik hoop dat het posten nog lukt voor we vliegen. Maar heb m'n twijfels.
Bye. Untill later.

1. Nicoline:
    Goede reis terug! Xx
  2. Nicoline:
    7 oktober 2016
    Hoi hoi ik ben alle verhalen nog eens aan het doorlezen, leuk en een ontzettend mooie trip is het geweest zeg!!
    Ik heb alles gelezen en overal op gereageerd maar kon mijn reactie niet overal terug vinden helaas!
    Kom gauw een keer een bakkie doen en vergeet de foto's niet mee te nemen.
  3. Angélica:
    7 oktober 2016
    Doe ik Nicoline. Ik heb meer dan150 foto's op de blog geplaatst hoor. Heb je ze gezien?
    Natuurlijk kom ik gauw theeleuten