Lillehammer/ hafjell

9 september 2022 - Middelbeers, Nederland

Na een rustige en voor het eerst deels bewolkte rit zijn we aangekomen in Hafjell een wintersport plaats die ook tot het skigebied van Lillehammer behoort.
Het eerste gedeelte was ongeveer hetzelfde als de heenweg naar Trondheim. Ik geloof dat de weg pas na twee uur rijden anders werd. In plaats van richting het zuiden. Nu meer oostwaarts.
Ons hotel geeft ons direct de kriebels om de latten onder te binden, echter geen sneeuw.
Na onze spullen gedropt te hebben in onze typische wintersportkamer hop naar Lillehammer. We wilden het olympisch museum bezoeken om er daar achter te komen dat deze over vijf minuten al zou sluiten.
Tja we hebben (n) iets met musea geloof ik.
Dan maar op naar de Olympische skischans Lysgårdsbakken.
Wat een indruk maakte deze.
Eerst hebben we beneden gekeken en vervolgens zijn er naar boven gegaan.
Tijdshalve met de auto.
Ipv omhoog te lopen inclusief de 938 trappen.
Ik kan me indenken dat het wel machtig gaaf moet zijn om boven aan die schans te staan met een flinke portie lef. Wat een uitzicht.
Hierna zijn we weer naar ons hotel gegaan.
Hans sporten en ik rondje sauna en wat baantjes trekken voor we nu een hapje gaan eten.

1. Catharina:
    9 september 2022
    Wat een geweldige reis maken jullie. Heerlijk genieten. Fijn dat ik mee mag genieten
  2. Pa en Ma:
    10 september 2022
    Een wondermooi land en om meer te zien zal je ooit nog eens daarheen moeten gaan

Gezegende Sabbat

Ma en Pa