Lillehammer - Flokofallet - Hafjell

10 september 2022 - Hafjell, Noorwegen

Vanmorgen zijn we na een uitgebreid ontbijt opzoek gegaan naar de waterval met de naam Flokofallet.
Het weer is bewolkt, met soms een waterig zonnetje en boven op de berg zelfs mistig.
Onderweg kwamen we nog langs de bobsleebaan, waar we natuurlijk even moesten stoppen.
Ook zijn we nog langs de Haakonhalle de Olympische hal gekomen en het stadion  genaamd Birkebeineren aki stadium , waar al weer hard werd getraind voor de komende winter op langlauf latten met wieltjes.
Deze kom je eigenlijk in heel Noorwegen tegen, maar hier in Lillehammer wel heel veel.
Eenmaal richting de Flokofallet kwamen we op een zandweggetje zonder een bordje of we de goede kant op gingen. Volgens google zaten we goed. Na ongeveer 5km op de zandweg kwamen we een P tegen. Nog steeds geen borden Flokofallet.  We besloten de auto daar neer te zetten en te voet verder omhoog te gaan. We hoorden het water al stromen.
Halverwege was er een bordje met Flokofallet, al zouden we volgens google nog nog steeds rechtdoor moeten gaan. We kwamen op een klein klauterpaadje en zagen inmiddels het water wat we hoorden ook daadwerkelijk stromen.
Plotseling stopte het pad en ging aan de andere kant van het beekje weer verder. De waterval zelf was inmiddels door de bomen te zien.
Die zouden we kunnen bereiken door via de omgevallen bomen en wat stenen in het ondiepe water te klauteren.
Zo gezegd zo gedaan. Dit gaf ons uiteindelijk het uitzicht op de prachtige waterval Flokofallet.
Op de terugweg naar het hotel bleek dat wij nog geen kilometer van het olympisch skistation en pistes zaten van de (reuze) slaom. Momenteel ging er een gondel waarmee Bikers omhoog gingen om vervolgens het bike parcours die je ook in groen, blauw, rood en zwart kunt kiezen.
Aan het einde van de dag brak de zon uiteindelijk toch nog door
Morgen vervolgen we onze weg verder naar het zuiden. Naar Oslo.

1. Ria husken:
    11 september 2022
    Op naar Oslo veel plezier maar weer 👍👍😀🥰
  2. Joke Siepermann:
    11 september 2022
    Weer een heel.mooi verhaal,ben erg benieuwd hoe Oslo is.