Lancaster county (Amish county) Philadelphia

3 oktober 2016 - New Holland, Pennsylvania, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we naar Lancaster county (Amish county) gereden. Bewust niet op zondag, uit respect voor hun geloofsovertuiging.
Het eerste wat ons opviel was alle was die in alle tuinen hing. Soms meters boven de grond. Maandag wasdag. Is het hier nog duidelijk, net als vroeger in Nederland. Mijn verwachting moest ik wel enigszins bijstellen. Ik zag best veel auto's. Toen bedacht ik ach ja wij lopen ook niet meer op klompen zoals de Amerikanen denken. Toch zijn er nog wel echte Orthodoxen. Wat ik erg leuk vond was het schooltje waar we langs reden, waar ze net buitenspeelkwartier hadden. Verder zagen we een boer die nog traditioneel zijn mest uit strooide. Erg leuk om tussen die dorpjes rond te rijden. Geluncht hebben we bij een typische boeren winkel waar ze op Nederlandse wijze kaas maken. Grappig hoe hij het aan het uitleggen was. Of we bij de Zaanse schans waren. Na de lunch zijn we binnendoor naar Philadelphia gereden. Wat liefelijker en groener dan Washington. Veel Eekhoorns gezien. En brutaal dat ze zijn. Eentje was zelfs moddervet, die liep bij de ingang van het gebouw waar de liberty bell zich bevindt. Langzaam zijn we op zoek gegaan gegaan naar onze volgende overnachting. We hebben die gevonden in East Windsor. We hebben een mega grote kamer gekregen. Geschikt voor invaliden. En dat terwijl mijn krukken nog in de auto lagen. Na een verkwikkende douche zijn we down town gegaan. Op zoek naar een gezellig vegetarisch restaurant. Beiden is erg lastig. Met name gezellig. Overal tl balken die vooral goed laten zien wat er op je bord ligt. Uiteindelijk hebben we zeg maar een soort snackbar gevonden, waar ze heerlijk Mexicaans eten verkochten.
Momenteel is WiFi weer een lastig dingetje. Ik zit momenteel in de lobby omdat het op onze hotelkamer helemaal afwezig is.
Wat opvalt hier is dat er meer doorsnee auto's zijn dan in het zuiden. Natuurlijk altijd groter dan in Nederland, maar veel minder pick-up s of andere gevaartes.
Morgen reizen we naar New York. Daar zullen we afscheid moeten gaan nemen van onze trouwe rode vriend. We zullen hem missen.

1. Nicoline:
    4 oktober 2016
    Voordat jullie gingen tipte ik je nog over de amish gemeenschap en nu had ik er idd niet meer aangedacht. Ik hoorde wel van andere mensen dat het een opgezet iets is een soort toneelspel... maar als ik jou zo hoor klinkt het erg echt! In ieder geval is het een hele belevenis! Ah wat jammer dat je de auto moet achterlaten in New York. De reis is toch nog niet afgelopen? Veel plezier in the big Apple
  2. Ria husken:
    4 oktober 2016
    Van die amish gemeenschap is pas nog een documentaire op t.v. geweest. En nu op naar de Big Town. Veel plezier.
  3. Angélica:
    7 oktober 2016
    Ohja? Had ik graag gezien.