Goodbye Rodanthe and Ocean. Hello Washington

2 oktober 2016 - Harrisburg, Pennsylvania, Verenigde Staten

Met pijn in ons hart hebben we de kust verlaten. Op naar de stad. Rodanthe was fantastisch. Alle rust die het eiland ons heeft gegeven. Op het hele eiland hebben we geen foodlane met McDonald's, Burger King, Wafflehouse, Wendy s, Taco Bell, etcetera etcetera gezien. In elke Mainstreet die we tot nu toe gezien hebben zaten ze echt allemaal. Naast elkaar op een rijtje. En het verschil? Ik zou het niet weten.
In het begin van de middag zijn we aan gekomen in Washington. Een erg indrukwekkende stad. Wat het eerste op viel was het temperatuurverschil. We hadden het nog niet onder de 30 graden Celsius gehad. Dat was echt wel een stukje minder. Verder de drukte. Onze eerste file werd ook een feit.
Toen we de stad binnen reden, viel de obelisk ons gelijk op. Die kun je echt niet missen. Wat een gevaarte. Natuurlijk zijn we gelijk op zoek gegaan naar het Witte Huis. Nou volgens Tom Tom waren we er zo, maar zagen het echt niet. We hebben wel 4 keer rond gereden, toen we het uiteindelijk vonden. Er stond een grote politie auto voor de straat die een verdere toegang belemmerde. Parkeerplaatsen in de buurt waren er niet. De dichtstbijzijnde een half uur lopen. Heel bekend voor mij als Katwijks meisje, het gratis parkeren op zondag in Washington net als in Katwijk. En helaas was het inmiddels ook later geworden om een BigBus tour te gaan doen. Toen we eindelijk een plekje zagen zijn we nog even Downtown gegaan. Omdat we niet konden wennen aan de drukte hebben we de stad maar weer verlaten. Inmiddels hebben we een hotelletje gevonden in Harrisburg, dat ligt in Penslavenia. Voor hen met een goed geheugen, ja van de meltdown. Na een verkwikkende douche zijn we een hapje gaan eten bij " the Great Wall. Inderdaad Chinees. Al hoewel we ingesteld waren dat het anders was, was de foeyounghai echt wel even wennen.
Morgen gaan we richting Lancaster. Wie raadt, waar we even langs gaan voor een bezoekje? Ik ben benieuwd wie het juiste antwoord heeft.

1. Ria husken:
    3 oktober 2016
    Van de rust naar de drukte, zo maak je dat allemaal mee, ik heb geen idee wat er in Lancaster te vinden is, ik hoor het vast morgen wel. Veel plezier
  2. CAtharina:
    Langs de Amish?
  3. Ellis:
    3 oktober 2016
    Jahaa, in Lancaster lang the Dutch Country. Wij verbleven destijds in het plaatsje Paradise...mooi mooi mooi!!
  4. Pa en Ma:
    4 oktober 2016
    Ik denk dat je bij BURT LANCASTER langs gaat tenminste zijn graf . Hij is al jaren dood dacht ik.Wist je dat het witte huis niet zijn naam kreeg omdat het wit is? Het was een schenking een vrijmetselaar (Jezuiet) aan de staat (hoe kan het anders) Maryland een prachtige lezing van Walther Veith. Maar het zit er bijna op voor jullie dus wensen we jullie een behouden overtocht en a happy landing. Volgens Jeremy kunnen jullie er makkelijkeen weekje aanplakken Gods zegen en tot DV Sabbat Ma en Pa. PS de schenker van het witte Huis heette ironisch genoeg James White
  5. Angélica:
    7 oktober 2016
    Zeker Catherina. Ik wist wel dat jij het zou raden. En Ellis natuurlijk ook. Wij waren niet op het idee gekomen dat ze er ook hotels hadden. Naïef hè. helaas redde we het niet om daar een nachtje tegenaan te plakken.
    Burt Lancaster hmm zal het eens googlen. Pap. Klinkt interessant. Tot gauw.