Atlanta & Alabama

25 september 2016 - Cedar Bluff, Verenigde Staten

Hi folks,
Vanmorgen onze eigen wafel gemaakt bij het ontbijt. Ja ja.
Het wemelt hier overigens van de wafflehouses.
Daarna naar Downtown Atlanta gereden.
Olympic parc is erg indrukwekkend. Nu 20 jaar geleden waren hier de olympische zomerspelen. Het ziet er uit alsof het gisteren geweest is. Wat vooral op valt zijn alle namen, van medewerkers of wat dan ook. Op elke steen in het park staat wel een naam. En dan ook nog de walls of fames met alle winnaars: goud zilver en brons. Met Anky natuurlijk ook.
Verder is Atlanta een echte stad dus veel steen. in de hoogte met wolkenkrabbers, in de breedte met 9 lanes op de snelweg. En een gezellig koffietentje met de naam Lucia. Daar is de dutch koffie een beker ijsblokjes met koude espresso. Nooit geweten dat dit dutch was.
Hierna zijn we naar Alabama gegaan.
Terug in de tijd. Zowel letterlijk en figuurlijk. De Tom Tom gaf aan dat we een half uur terug zouden aan komen. Eenmaal bij de Grens ging ook de klok terug. Alabama is het land van tegenstellingen rijk en arm. Zwart en blank. Alabama oogt arm en is arm. We zijn op zoek gegaan naar Cedar bluff, een mooi merengebied. De meren hebben we gevonden, de terrasjes niet. Ze zijn niet gewend aan toeristen, dus geen terrasjes.
s 'Avonds hebben we genoten van de vriendelijkheid en warmte van de familie Hunger, waar we waren uitgenodigd voor diner.
Vandaag was het weer extreem warm. De thermometer gaf zelfs 100 graden aan dat is 37,8 Celsius. Warm dus. Zelfs voor hier.
Morgen heeft Hans z'n meeting de hele dag. De reden waarom we hier zijn. Kijken wat ik ga doen. Ben al uitgenodigd om in het schooltje te komen kijken.

1. Janet:
    26 september 2016
    Tja , die contrasten tussen arm en rijk kom je overal weer
    Tegen, vaak schrijnend om dit ook te ervaren!
    Grappig om in Amerika kennis te maken met een nieuw "Dutch" koffiesmaakje .... ;-)

Fijne dag, maak er wat van Xx
    Janet
  2. Ria husken:
    26 september 2016
    Fijne dag weer, het lukt jou wel om deze dag t vullen, leuk om een schooltje te bezoeken. Veel plezier
  3. Joke Siepermann:
    28 september 2016
    Ik reageer wel laat maar ben er nu pas aan toe gekomen,wat mooi om alles zo te zien de grote tegenstelling etc