Svelgen

7 september 2022 - Svelgen, Noorwegen

Gisteren aan gekomen in het Bremanger Fjordhotell in Svelgen.

Beetje oud maar met goede voorzieningen. Zelfs een sauna en Fitnessruimte.

Maar vooral van het uitzicht waren we onder de indruk. Het hotel staat precies aan het einde van de Fjord Noord Gulen in Vestland.

Alleen toen we een hapje gingen eten moest ik even aan "de Bonaire menéér." Van Jochem Myjer denken.

" Ik ben ook de douane menéér!

Want het leek echt een one man show daar. Na het eten maakte we een wandeling door het schattige dorpje.

Er was een voetbalwedstrijd bezig op het veld waar ook atletiek gedaan kan worden.

Bijzonder genoegen waren er geen hekken om het sportcomplex op een paar lage na en zou de bal zo de straat op kunnen waar het doorgaande verkeer langs kwam.

Er omheen was het gezellig.

Er zaten zowel mensen op de bankjes op het voetpad aan de weg als op het complex zèlf.

Er was één supermarkt een Coöp dus dat voelde als thuis.

Ook hier was de plaatselijke jeugd druk aanwezig om dan weer op een holletje naar het sportveld te gaan.

Sportief zijn ze zeer zeker.

Waar we ook komen, door de jeugd wordt gesport.

Na een heerlijke nacht en ontbijt zijn we onderweg naar Alesund.

Zojuist heb ik de eerste sneeuw al gezien hier. We komen ook steeds noordelijker, maar het weer is nog steeds prachtig.