Op reis naar Bergen

4 september 2022 - Bergen, Noorwegen

Na wat gedoe in de parkeergarage vanmorgen omdat ons kenteken niet werd herkend door de parkeerautomaat, zijn we om negen uur vanuit Stavanger naar Bergen vertrokken.
 Heel grappig dat de Nederlanders met de zelfde problemen met die automaat de hele weg achter ons zaten tot vlakbij ons hotel.
Ook tweemaal op de veerboot die we moesten nemen kwamen we ze tegen
Sterker nog de man kwam Hans z'n ons bonnetje van de betaling brengen. Zat nog in de automaat.
Het leuke tijdens het lange reizen is  om dan zo'n Ferry te pakken. Dat werkt zo relaxed. Zo mooi om die fjorden vanaf het water ook te zien.
Uiteindelijk om 14 uur kwamen we in ons onbemande hotel.
Deze zouden we moeten openen met een app op onze telefoon.
Dus niet
Gelukkig was het meisje van de schoonmaak zo vriendelijk om de deur voor ons open te doen.
Na onze Max te hebben zien winnen op Zandvoort zijn we maar gaan kijken wat het probleem was, omdat we eerst dachten dat we te vroeg waren.
Even verderop was het zusterhotel en konden we alsnog een sleutel ophalen in de vorm van een kaart.
Tijd om Bergen te verkennen.
Blijkt dat ze trots zijn op het hebben van de meeste dagen regen per jaar.
Nou gelukkig voor ons is het droog. Zonnetje en 21 graden.
Opvallend genoeg kun je overal regenjassen kopen en ook daar kunnen ze een mode stuk van maken.
Op dan maar naar de Floibahnen. Met het kabeltreintje omhoog dus om weer voor de zoveelste keer vandaag een adembenemend uitzicht te hebben.
Na een hapje eten eens bedenken wat we morgen gaan doen
Waarschijnlijk de Ulriksbanen en we moeten natuurlijk even langs het geboortehuis van Edvard Grieg.

1. Ria husken:
    5 september 2022
    Alles wat even tegenzit is avontuur 👍👍